I. Regulamente
1. Se va jucat dupa regulamentul SB cu uramtoarele modificari: se accepta orice tip de incarcatoare, pentru clasa
110-125 mps pusti automate se recomanda burst. Rog pe toata lumea sa-si insuseasca acest regulament. Nerespectarea lui va duce
la penalitati pentru jucatori, in functie de gravitate, de la avertisment verbal pana la exluderea de la joc.
Regulamentul il gasiti aici:
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]2. Se vor forma 2 echipe, Mures (echipa alba) vs. Harghita (echipa albastra). Muresul va fi format din membrii MAT
+ parteneri de joc iar Harghita din jucatorii invitati din Judetul Harghita + daca e nevoie (probabila ca da) o
parte din partenerii de joc ai MAT. Selectia celor care vor trece in echipa Harghita se va face dupa urmatoarele
criterii: voluntariat, cei ce cunosc limba maghiara, numiti de catre organizator.
3. Fiecare jucator va purta pe mana stanga o banderola corespunzatoare culorii echipei, alba pentru MAT respectiv
albastra pentru Harghita. Banderolele vor fi date de catre organizator la inceputul jocului.
4. Jucatorii aflati in respawn vor putea reintra in joc in momentul in care in zona respectiva se aduna un numar
necesar, stabilit de catre organizator la inceperea jocului.
5. Este obligatoriu ca pe timpul deplasarii spre, precum si in zona de respawn, un jucator considerat "mort" sa
poarte pe el semnul dinstictiv "carpa mortului" care poate fi o veste reflectorizanta sau orice alt material textil
distinctiv asemanator. Este obligatorie purtarea acestui semn distinctiv si pentru jucatorii aflati in off-zone sau
in drum spre acesta. Este recomandata si purtarea armei deasupra capului sau indreptata in sus, concomitent cu
purtarea "carpei mortului"
6. Un jucator care este lovit de un proiectil de airsoft, are obligatia sa: strige lovit/hit/mort/dead, sa ridice
mana pentru a fi observat si sa isi puna pe el "carpa mortului"
7. Modalitatea de joc este cea cu respawn si medic. Adica, fiecare echipa are o zona de respawn, marcata pe harta.
Jucatorul atins de un proiecti de airsoft se va declara:
- lovit si solicita medicul. Va striga tare LOVIT sau HIT dupa care MEDIC. Se va aseza jos si va astepta sosirea medicului. Poate striga in continuare medicul prin strigare sau prin statie. Un jucator ranit, daca este in asteptarea medicului iar intre timp este lovit din nou, jucatorul se considera "mort"
- mort si se deplaseaza in zona de respawn.
Jucatorul lovit, daca alege sa strige medicul, nu se poate declara mort decat dupa 5 minute, perioada in care poate fi capturat.
Medicul se va deplasa la jucatorul lovit, ii va aplica un pansament pe mana dreapta si in acest moment jucatorul
lovit reintra in joc, indepartand "carpa mortului".
Jucatorul ranit (adica cel care a reintrat in joc dupa ce a primit ajutorul medicului) va continua jocul cu
pansamentul pe mana dreapta. In momentul in care este din nou lovit, nu mai poate solicita prezenta medicului si
se deplaseaza direct in respawn. Odata sosit in respwan, isi scoate pansamentul de pe mana.
8. Medicul nu se poate vindeca singur, daca este eliminat, se deplaseaza in respawn sau poate fi "vindecat" de catre alt medic.
9. Vor exista 2 medici in fiecare echipa.
10. Un jucator are voie sa transport 1 singur obiect odata (steag sau alte obiecte din scenariu), deci nu poate
transporta 2 steaguri sau 1 obiect si 1 steag.
11. Masurarea si marcarea replicilor:
- inainte de inceperea jocului, replicile vor fi marcate cu banda adeziva colorata pe garda tragaciului, in functie
de viteza, pentru a se observa in timpul jocului daca se respecta MED si modul de tragere.
- marcarea se face be baza declaratiei jucatorului, sub presiunea faptului ca, organizatorul poate cere oricand in
timpul jocului, masurarea replicii
- cine nu este sigur sau nu stie ce viteza are replica pe care o foloseste, se pun la dispozitie la inceperea
jocului 2 cronografe. cine vrea sau trebuie sa le foloseasca, trebuie sa aibe si bile de 0.20
12. Alte reguli de siguranţă:
a. Tratează tot timpul sistemul de angajare ca şi cum ar fi încărcat şi real;
b. Ţine degetul în afara gărzii trăgaciului până în momentul în care ai luat linia de ochire şi eşti pregătit să angajezi;
c. Păstrează controlul asupra gurii ţevii sistemului de angajare;
d. Fii conştient de ţinta ce urmează angajată şi de spaţiile adiacente acesteia;
e. Pe timpul deplasării, menţine sistemul de angajare orientat într-o direcţie sigură.
II. Scenariu si misiuni.
1. Fiecare echipa va avea cate 2 baze:
A. baza 1 (HQ) baza principala - cartierul general unde se afla si steagul care trebuie aparat/capturat. Pozitia
acesteia este cunoscuta de catre inamic, nu poate fi cucerita si este in apropierea zonei de respawn. Aici se afla
comandamentul echipei. Un steag se considera a fi capturat in momentul in care echipa care-l captureaza se afla in
posesia ambelor steaguri, in baza proprie. Steagul este "viu" in sensul ca cel care-l captureaza, daca este
eliminat, va trebui sa-l lase jos in locul unde este eliminat, iar steagul trebuie recuperat si readus in baza. Ca
bonus pentru echipa care captureaza steagul: - 1 om la necesarul pentru respawn doar pe perioada in care echipa se afla in posesia ambelor steaguri in baza proprie.
B. baza 2, care este secreta (pozitia ei nu este cunoscuta de inamic, doar faptul ca exista undeva pe teren). Se
semnalizeaza cu coli A4 tiparite, afisate in interiorul bazei, astfel incat sa nu fie obervate de foarte departe.
Baza trebuie aparata/cucerita si se considera distrusa daca este ocupata de inamic timp de 20 de minute si isi
pierde functia in acest moment (ramane cu functia de inchisoare). Ca bonus pentru castigarea acestei baze, in interiorul bazei, sub una dintre colile A4, se va afla un plic sigilat in care se va gasi o harta. Pe aceasta harta va fi trecuta locatia celor 5 obiecte
(resurse) care trebuiesc gasite (vezi misiunea urmatoare). In momentul in care una dintre echipe incearca capturarea acestei baze, va trebui sa anunte organizatorul pentru cronometrarea celor 20 de minute. Este strict interzisa desfacerea plicului, inainte ca organizatorul sa-si dea acordul. In momentul in care baza e capturata/distrusa, se vor elimina si colile A4 care semnalizeaza baza (mai putin ce pentru inchisoare).
2. Se vor plasa de catre organizator, 5 obiecte care sa aibe rol in "capturarea de resurse". Aceste obiecte vor fi
pozitionate in diferite locuri pe terenul de joc si vor trebui capturate de catre ambele echipe. Pozitia obiectelor
nu este cunoscuta dinainte si vor trebui sa fie gasite, sau aflata pozitia lor prin indeplinirea altor
scenarii/misiuni. Forma, marimea si culoare lor va fi prezentata inainte de inceprea jocului. Obiectul trebuie
gasit, si transportat in baza probrie. Daca jucatorul este "impuscat" in timp ce transporta un astfel de obiect, il va lasa jos acolo unde este "lovit", indiferent daca este doar ranit sau mort. Obiectele pot fi recapturate de orinde de pe teren de catre orice jucator, mai putin cei raniti. Ranitii nu au voie sa transporte obiecte (pot insa transporta steagul). Pe cele 5 obiecte ce trebuiesc gasite/capturate, se gaseste lipit cate un plic, in interiorul caruia se va afla bonusul care-l primeste echipa care intra in posesia lui. Acest plic se va deschide doar in momentul in care obiectul se afla in baza principala proprie, de catre comandantul echipei. Este anuntat si organizatorul si se solicita prezenta lui pentru a putea fi aplicat bonusul. In aceste plicuri se pot afla una din urmatoarele bonificari:
- echipa primeste un spion
- camp minat
- echipa primeste 1 prizonier
- 1 medic inamic isi pierde banderola timp de 30 de minute
- respawn automat (o singura data)
Detalii in amanunt se vor gasi in plic.
3. Prozonieri. Aceasta este o misiune dinamica si poate sau nu avea loc, in functie de desfasurarea evenimentelor.
In timpul jocului, orice jucator poate fi capturat. Capturarea unui jucator se face prin atingerea cu mana. Un
jucator "mort" nu poate fi capturat. Un jucator ranit poate fi capturat doar dupa ce a fost "vindecat" de medic
(oricare medic). Combatantul capturat trebuie insotit la inchisoare. Inchisoarea pentru fiecare echipa este Baza 2. In timpul transportului, cel care insoteste prizonierul trebuie sa aibe in permanenta contat fizic cu
prizonierul (o mana pe umar sau pe brat). Cel ce este capturat trebuie sa se supuna si sa insoteasca celalalt
jucator. Daca prizonierul este medic, nici un alt jucator nu-i poate prelua responsabilitatile. Un prizonier poate
evada, daca inchisoarea nu este pazita de nici un jucator advers. Jucatorul evadat sau salvat, nu are voie sa
foloseasca o arma decat dupa ce se intoarce intr-una din bazele proprii (in versiunea reala, el nu are arma)
4. In functie de dinamica jocului, organizatorul va implementa alte misiuni in timpul jocului, la momentul oportun.
Aceste misiuni vor fi comunicate in momentul introducerii lor, celor interesati.
III. Program
1. 7:30 - 8:00 - o echipa de voluntari merge mai repede la fata locului si face mici amenajari necesare, in special
de siguranta ca :marcarea sau remarcarea zonelor periculoase, marcarea bazelor principale si a zonelor de respawn,
delimitarea offzone , etc.
2. 8:00 - sosirea participantilor.
3. 8:00 - 8:20 - pregatirea de joc individuala
4. 8:20 - 8:45 - briefing, prezentare regulament, masurarea replicilor pe crono si marcarea acestora cu benzi
adezive colorate, impartirea pe echipe (daca este necesar), prezentarea terenului de joc, chestiuni organizatorice.
5. 8:45 - 9:00 - fiecare echipa se deplaseaza in baza proprie si se organizeaza strategia echipei.
6. 9:00 - start joc
7. 16:00 - stop joc
8. 16:00 - 18:00 - debriefing, impresii, bere, etc.
IV. Alte precizari
1. Harta. Voi incerca sa printez pentru fiecare jucator o harta. Va arat aici o harta comuna, cu precizarea ca cele ce vor fi inmanate vor avea trecute pe ele si baza 2 corespunzatoare. Recomand ca in timpul jocului sa aveti un pix/marker pentru marcarea pozitiilor pe harta.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]marimea unui sector, aproximativ 20x20 metrii
2. Cine are neclaritati sa intrebe si ii vor fi explicate.
3. E cam batut in cuie scenariul si desfasurarea jocului, accept prin PM mentiuni/observatii/completari
4. Astept voluntari pentru demarcarea terenului.
5. Astept ajutor cu printurile (harti color, coli A4 de demarcare alb-negru)
6. Astept ajutor cu banderolele pentru medici (4 buc.)
7. Astept donatii de pansamente
cine are truse descomplectate sau mai stiu eu din ce surse.
8. Avem 1 steag, poate al 2-lea il aduc harghitenii !?
9. Astept din partea membrilor MAT, putin ajutor inainte de inceperea jocului, cu crono, banderole, etc. si multa disciplina
Dupa start joc, problema voastra.
10. Este necesar ca fiecare echipa sa aibe o conducere operativa. Pentru MAT va fi Luci. Echipa albastra isi vor alege ei si ne vor comunica si noua. Coamndatul va face impartirea echipe pe squaduri sau o va organiza cum va crede de cuvinta, in timpul dedicat, inainte de inceperea jocului.
11. Dupa inceperea jocului, eu ma voi ocupa si de chestii organizatorice si daca timpul imi permite, voi participa la joc alaturi de echipa albastra. As vrea si eu sa fiu cu coechipierii mei insa vreu ca cei din harghita sa nu se simta dezavantajati ca v-as comunica secrete.
12. Marimea terenului va fi delimitata de garduri si vor fi cateva zone unde nu se poate intra, incercuite cu banda de marcaj (safezone, zona cu stupi, gropi periculoase). Nu vreau discutii ca acolo era sau nu era voi. Aveti voie orinde mai putin safezone, fiecare pe riscul lui.
Se anunta o zi calduroasa deci ... multa apa.
Completare ulterioara:
- Viteza replicilor,MED corespunzatoare si marcarea replicilor in functie de aceste aspecte:
• Arme automate (AEG, GBB, etc) – riffles:
# pana la 110 mps = MED 1 metru = culoare verde = permis full auto
# intre 110 si 125 mps = MED 7 metri = culoare albastra = recomandat puternic burst fire insa permis full auto
# intre 125 si 140 mps = MED 15 metri = culoare alba = permis doar foc cu foc
# peste 140 metri = nu este permis accesul la joc
• Arme bolt action – sniper
# pana la 110 mps = MED 1 metru = culoare verde
# intre 110 si 125 mps = MED 7 metri = culoare albastra
# intre 125 si 140 mps = MED 15 metri = culoare alba
# intre 140 si 170 mps = MED 25 metri = culoare rosie
Se recomanda pentru cei cu MED peste 10 metri, arma secundara (side arm) care sa fie sub 110 mps MED 1 metru.
Completari ulterioare la regulament pe baza observatiilor primite:
a. Este permisa folosirea petardelor si a fumigenelor, atat de catre organizator cat si de catre participanti, in urmatoarele conditii stricte:
- nu se vor folosi in sensul clasic de simulare militare cu scopul de a rani, incapacita, speria, sufoca inamicul ci doar ca efect estetic al jocului
- este interzisa folosirea lor in incaperi stramte, dupa colt, etc. folositile in afara cladirilor, in spatii deschise, fiind constienti tot timpul unde sunt persoanele din jurul vostru.
- nu le folositi in apropierea zonelor unde s-ar putea declansa un incediu (iarda uscata, furaje, etc.
b. prizonierul:
- am fost intrebat daca prizonierul mai poate ramane in inchisoare dupa parcurgerea celor 20 de minute. DA, poate ramane, in caz ca nu si-a terminat povestile cu radienii, inca nu a gatat gulasul sau mai stiu eu din ce motive. e problema lui insa, dupa cele 20 de minute este considerat MORT si se va comporta ca atare.
- in caz de evadare/salvare/eliberare poate folosi radioul? DA il poate folosi, singurele restrictii fiind in ceea ce priveste armamentul. nu poate folosi nici o replica decat dupa ce ajunge in una din bazele proprii.
c. ce face medicul daca i se termina pansamentul? fiecare medic va primi cate 3 role de pansament. daca infasoara de cateva ori in jurul bratului dupa care rupe/taie rola, o sa-i ajunga. deasemenea, cei care sunr raniti, dupa ce reintra in joc din respawn, pot inapoia bucata de pansament unui medic. deasemenea, in caz ca totusi nu ajung pansamentele, se vor cere altele de la organizator.
d. knife kill la ranit. asa cum am zis, un jucator ranit care s-a pus la pamant si a scos carpa mortului la vedere, fiind in asteptarea medicului, nu poate fi eliminat clasic prin impuscare (consideram ca s-a ascuns din fata tirului inamic) insa poate fi "omorat" cu knife kill. daca un inamic pune mana pe el in acest scop, se considera knife kill.
e. este interzis cu desavarsire spionajul radio. fiecarei echipe i se vor atribui 3 canale radio principale si nu are voie sub nici un motiv sa intre pe altele. organizatorul va avea 2 statii radio, cate una pentru fiecare comandat de echipa, setata pe cate un canal pe care comandatul echipei respective il alege.